ارزشیابی ارزش افزوده تلاش میکند رشد دانش آموزان را با گذشت زمان اندازه گیری کند ، از زمان ورود دانش آموز به یک برنامه تا زمان فارغ التحصیلی دانش آموز.
متداول ترین روش پیش و پس آزمون است ، اگرچه سایر شواهد قابل تصور هستند.
مزایای:
ارزیابی دانش آموزان هنگام ورود به یک برنامه میتواند معیار محکمیرا ایجاد کند که در آن میتواند رشد یا ارزش افزوده را اندازه گیری کند.
پیش آزمون به ویژه برای اندازه گیری دانش دانش آموزان ، یا یادگیری شناختی و مهارتها مفید است ، هرچند که برای اندازه گیری مقادیر کمیکمتر است.
آزمونهای قبل و بعد از آزمون ممکن است با دانش آموزان سنتی چهار ساله کارآیی بیشتری داشته باشد تا این که وضعیت رایج تری که اکنون دانش آموزان وارد میشوند ، متوقف میشوند ، منتقل میشوند ، برگردند و شش سال یا بیشتر برای فارغ التحصیل شدن طول بکشد.
تستهای قبل و بعد از تست را میتوان به راحتی به دست آورد.
آزمونهای قبل و بعد از آزمایش با استفاده از روشهای آماری قابل مقایسه است.
معایب:
اگر دانش آموزان هنگام ورود به آن اطلاعات کمییا چیزی از موضوع برنامه بدانند ، قبل و بعد از تست اطلاعات مفیدی ارائه نمیدهد.
تصمیم گیری در مورد چگونگی تدوین مقدمات و ارزیابیهای مقایسهای معنی دار دشوار است ، زیرا ممکن است پیش آزمون آنقدر اساسی باشد که هر یادگیری اضافی میتواند به عنوان رشد یا ارزش افزوده تلقی شود.
اگر ارزیابی مبتنی بر برنامه درسی کاملاً ساختار یافته باشد که در آن اهداف به صورت منظم به کلیه دورهها آموزش داده شده و به آنها رعایت شود ، ممکن است نمایش علل ارزش افزوده یا ارتباط بین نتایج پس آزمون دشوار باشد. با دورههای خاص در برنامه درسی.
دانلود نمونه سوالات زبان انگلیسی هفتم
دانلود نمونه سوالات زبان انگلیسی هشتم
دانلود نمونه سوالات زبان انگلیسی نهمدانلود نمونه سوالات زبان انگلیسی هفتم،هشتم و نهم فایل ورد(word) و پی دی اف (PDF)با لینک مستقیم